۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳

کارگاه آشنایی با خط کوفی در قطر برگزار می‌شود

کارگاه آشنایی با خط کوفی در قطر برگزار می‌شود

بنیاد دهکده فرهنگی قطر (کتارا) و موزه هنر اسلامی در این کشور، دوره‌هایی را به منظور آشنایی با اصول نگارش خط کوفی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه هنرهای اسلامی قطر، کارگاه آموزشی خط کوفی در مقطع متوسطه را در بازه زمانی ۷ تا ۱۰ می (۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه) برگزار می‌کند.

این موزه از علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه دعوت به عمل آورد تا در این کارگاه شرکت کنند. این کارگاه برای افرادی که قبلاً در دوره آموزش خوشنویسی کوفی برای مبتدیان با شرکت کرده‌اند، مناسب است؛ ضمناً شرکت در این کارگاه رایگان خواهد بود.

این موزه در اطلاعیه خود افزود که کلمه کوفی از شهر کوفه عراق گرفته شده است و خط کوفی در اصل از خط حجازی اخذ شده است. خط کوفی با حروف درشت عمودی که شبیه برخی طرح‌های خوشنویسی مدرن است شناخته می‌شود.

همچنین مرکز فرهنگی کتارا از راه‌اندازی برنامه جدیدی با عنوان «وما أرسلناک إلا رحمة للعالمین» با هدف احیای سیره حضرت محمد (ص) و یاری ایشان در برابر هتک حرمت‌های مکرر به شخصیت پیامبر اکرم خبر داد. این رویداد جدید یک کارگاه هنری خواهد بود که توسط خوشنویس و هنرمند عمار الدسوقی در منطقه فرهنگی کتارا ارائه می‌شود.

این کارگاه شامل تاریخچه خط اسلامی و اهمیت آن و در ارتباط با تدوین آیات قرآن کریم و احادیث نبوی و آموزش اصول خط کوفی مربع و خط کوفی فاطمی و نگارش آثار خوشنویسی در ارتباط با عنوان کارگاه است.

همچنین نمایشگاهی هنری از آثار تکمیل شده، همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) مصادف با ۱۲ ربیع الاول برگزار می‌شود. قرار است این کارگاه که از ۸ می (۱۸ اردیبهشت ماه) آغاز شود، شامل ۸ جلسه آموزشی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته باشد تا ۳۱ می (۱۰ خرداد) ادامه داشته باشد و هر جلسه به مدت دو ساعت برگزار شود. در پایان این دوره شرکت‌کنندگان آنچه را که به صورت تئوری آموخته‌اند پیاده‌سازی می‌کنند تا در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.

کد خبر 5767222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha